Dag 9 - Rondje Elba

30 augustus 2022 - Magazzini, Italië

Omdat we gisteren niet naar de buitenvilla van Napoleon Bonaparte konden, zijn we er vandaag naartoe gegaan. Later dan verwacht, want de stroom bleek op te zijn gisterenavond en daardoor is de koelkast compleet ontdooid. Op zich is dat goed, maar als dat midden in de nacht gebeurt, is het vooral een waterballet als je wakker wordt.

We kwamen uiteindelijk tegen 11.15 aan op de parkeerplaats, moesten daar 6 euro betalen, maar natuurlijk kon je er niet pinnen. Dus konden we eerst weer naar een dorpje rijden om te pinnen.

De villa, maar zeker het uitzicht daar, was mooi. We liepen achter een groepje aan dat uitleg kreeg in het Engels, dus we konden meeluisteren. Dat was mooi meegenomen.

We hadden besloten om vandaag ook nog te kijken naar souvenirs. Dennis wilde in zijn nieuwe keuken nog wat nieuwe schaaltjes en bakjes, dus we zochten een paar verkoopplaatsen op.

Één ervan was op de weg naar Monte Capello, de hoogste berg van het eiland met een hoogte van ruim 1000 meter. De potjes en schaaltjes die ze bij het winkeltje hadden waren niet veel bijzonders, dus besloten we om door te rijden naar de berg.

Deze berg beklim je niet, nou ja, dat kan wel, maar deze berg staat bekend om de kabelbaan naar de top. Die kabelbaan kan het beste omschreven worden als een ijzeren kooi in kanariegeel, waar je 20 minuten in moet staan. Vooral de heenweg vond Daan het wat eng. We zijn door de wolken heen gegaan. Boven was het uitzicht schitterend!

Vervolgens zijn we naar een tweede winkeltje geweest en daar zijn we allebei geslaagd! Diverse leuke potjes, schaaltjes en bakjes zijn ingeladen.

We besloten om maar terug naar de camping te rijden toen we boven op een berg ineens een soort van terras met een foodtruck zagen. We zijn gestopt en wat een prachtige plek was dat. Allebei een prosecco genomen en genoten van een prachtig uitzicht.

Misschien goed om te weten dat we vandaag veel gestegen en gedaald hebben met Blondie. Het ging heel erg goed, niets meer gemerkt van hete remmen.

En nu gaan we uit eten in een tentje in de buurt van de camping. Onze magen knorren, dus dat gaat vast goed komen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pap en Mam:
    30 augustus 2022
    Jullie komen vast niet om van de honger,nou smakelijk eten dan!
  2. Dennis van Hout:
    30 augustus 2022
    Het was veel en heerlijk!!
  3. Dennis van Hout:
    30 augustus 2022
    Dadelijk nog een lekker toetje!
  4. Ine:
    30 augustus 2022
    Mooie mix van cultuur, sportief, relaxen en lekker eten. Lekker genieten 😎