Dag 17 - Op naar de champagne?

7 september 2022 - Corbeny, Frankrijk

Vandaag zijn we vertrokken vanuit de Jura naar de Champagne-streek. Een ritje van een uur of vier, dus tijd zat. We zijn allebei wat misselijk wakker geworden. Rustig aan maar, we zijn geen van beiden zwanger. Het moet iets zijn wat we gegeten hebben.

Onderweg nog even boodschappen gedaan en rond 5 uur kwamen we bij de beoogde camping uit. Wat bleek? Complet, hartstikke vol. Dus moesten we op zoek naar een andere. We hadden er nog eentje op het oog, maar om ervoor te zorgen dat we niet voor niets drie kwartier verderop zouden rijden, hebben we eerst maar gebeld. Gelukkig, zij hadden wel plek.

Tegen 6 uur kwamen we aan op Camping Du Moulin (geen molen gezien overigens) in Aizelles. Nog even over de weg ernaartoe trouwens. Dat was een enorm saaie weg om te rijden. Super saai landschap en we hebben zeker 3 uur in de champagne streek gereden en we hebben welgeteld 1 veldje met druiven gezien. Heel bijzonder.

Prachtige camping overigens. Tis net of je in een park staat. Er is ook niet veel te doen. Toen we aankwamen werden we heel vrolijk begroet door twee kleine mannekes die Bonjour riepen, en nog iets erachter aan wat we niet konden verstaan. Super schattig!

Na het eten zijn we aan de rest van de spelletjes begonnen. Er stond nog een heel programma klaar. We begonnen met pesten. Maximaal 7 potjes zouden we spelen, degene die er als eerste 4 won was de winnaar. In no time was het 4-0 voor Dennis.

Daarna was het tijd voor Rummikub. In doodse stilte en opperste concentratie werden de stenen gespeeld. Drie potjes speelden en degene met de minste punten na die drie potjes was de winnaar. Revanche voor Daan! Met 6 punten tegen 19 van Dennis won ze dit spel!

Toen op naar het laatste spel van de avond. Inmiddels was het wat aan het onweren en regenen. Snel even een scheerlijntje erbij gezet en het dakraam dicht gedaan en toen konden we los.

Zelden heeft er iemand zoveel geluk gehad als Daan. Met een totaalscore van 1428 (over 6 potjes) tegen 1337 van Dennis was ze de glorieuze winnares.

Morgen gaan we naar Reims. We hopen dat het droog is. In de middag hebben we een proeverij bij een zeer gerenommeerd champagnehuis. Daar hebben we heel veel zin in!

1. Pap en Mam:
    8 september 2022
    Wie is de Bob?
  2. Pap en Mam:
    8 september 2022
    Champagne ,denken jullie al aan Oud en Nieuw.???????
    De streek is niet mooi ,zo eindeloos alsof je
    van de aardbol afrijd.!!!!