Dag 15 - Op de camping

5 september 2022 - Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk

Dusss, eerst nog even over gisterenavond. Ons pesttoernooi  is gisteren vervolgd. Maar er kwam discussie over de score. We hadden het ook niet heel nauwgezet bijgehouden. Daan won een paar potjes achter elkaar, nadat Dennis het eerste had gewonnen. Maar daarna won Dennis een paar potjes. Het zal dus zo ongeveer gelijke stand zijn. Maar Daan weet zeker dat ze voor staat. Uiteindelijk hebben we besloten om ook deze ronde niet mee te tellen.

Daarna zijn we gaan jeu de boulen, we zijn tenslotte in Frankrijk, nietwaar? Het was een gelijk opgaande strijd en toen Daan voor stond met 11-10 zijn we gestopt. Nu denkt ze dat ze gewonnen heeft, maar een potje blijkt tot de 13 te duren. Daarnaast hebben we steeds de but (dat kleine balletje) om de beurt gegooid. Volgens de regels moet echter degene die de vorige beurt gewonnen heeft beginnen. Dit potje kan dan ook niet meetellen!

Vanavond hebben we nog een potje gedaan. Volledig volgens de officiële regels. Dennis won deze glansrijk met 13-10. Het is jammer dat er van de overwinningsdans geen beelden zijn....voor jullie dan hè 😉

Verder hebben we vandaag eigenlijk geen klap gedaan. Wat boodschappen in het dorpje, gaan zwemmen in het meer, Daan is nog gaan suppen op het meer, gelezen en gebarbecued. Als je het zo allemaal achter elkaar leest, lijkt het toch een heel drukke dag...

Het meest enerverende van vandaag was vanochtend. We zaten lekker buiten te ontbijten toen er ineens een soort van hoge fluittoon te horen was gevolgd door een enorm kabaal. Er vloog een straaljager over op misschien maximaal 300 meter hoogte. We verschoten ons het rambam. En een paar minuten later kwam zijn kameraad ook nog over gejakkkerd.

Speciaal moet nog even een actie van Dennis genoemd worden. Daan was helemaal onder de indruk hiervan. Tijdens de barbecue werden we lastig gevallen door een wesp. Dennis nam op een gegeven moment de vliegenmepper ter hand en wachtte geduldig zijn kans af. Na misschien wel twee minuten van een stalen geduld zoals je dat tegenwoordig nog maar weinig ziet, haalde hij ineens katachtig uit met de mepper. De wesp heeft het nooit aan zien komen. En zo konden we daarna weer verder veilig barbecuen.

Morgen gaan we weer lamballen en zwemmen, want het lijkt er op dat het de laatste mooie dag gaat zijn.

1. Ine:
    5 september 2022
    Zijn er ook nog foto’s van die stoere verhalen?
  2. Dennis van Hout:
    5 september 2022
    Er zijn foto's gemaakt van een aantal activiteiten, maar die zijn gecensureerd door Daan. Ik kan er helaas verder niets over zeggen; ik moet namelijk ook nog mee terug naar Nederland
  3. Rob Mertens:
    5 september 2022
    Wat een heerlijke verhalen. Ik heb genoten van de verslagen EN de foto's!
  4. Dennis van Hout:
    5 september 2022
    De laatste dagen helaas wat weinig foto's, maar morgen maken we dat weer goed!
  5. Pap en Mam:
    6 september 2022
    Geniet nog ff van het mooie weer,hier nog zomers warm.