Dag 16 - Finaledag

6 september 2022 - Clairvaux-les-Lacs, Frankrijk

Vandaag nog een lekker dagje op de camping. We hebben heerlijk uitgeslapen en ontbeten pas tijdens de lunch. We hadden nog brood dat op moest, dus maakte Dennis lekkere wentelteefjes.

Daarna ging Daan even lekker in de hangmat slapen...euh lezen natuurlijk. Maar daarna was het tijd voor de eerste finale van de dag, de jeu de boules finale.

We zouden best of 3 rondes spelen. Door loting werd bepaald dat Dennis mocht beginnen en wat een begin was dat. Het was in no time 9-1. Daan kwam nog terug, maar de eerste set ging met 13-10 naar Dennis.

Ook in de tweede set begon Dennis erg sterk, maar of dat het door medelijden kwam of door gemakzucht of door een verbetering in het spel van Daan zullen we nooit weten, maar na een 9-0 voorsprong verloor Dennis de set alsnog met 13-12. Daarmee werd het 1-1 in sets en moest er dus een beslissende 3e set gespeeld worden.

Inmiddels was de halve camping toegestroomd om naar dit jeu de boules geweld te komen kijken. Het niveau was van absolute wereldklasse.

De 3e set was bloedstollend en ging de hele tijd gelijk op. Zelfs tot 12-12. Het publiek ging compleet uit hun dak toen Daan de but gooide en daarna de eerste bal. Deze boog naar rechts af en lag best een eindje van de but af. Dennis gooide zijn eerste bal ietsje dichterbij, maar ook dit was niet een heel goede bal. Wie van de twee zou de zenuwen het beste in bedwang houden?

De tweede bal van Daan lag heel netjes vlak tegen de but aan. Dennis was weer aan de beurt en gooide zijn tweede bal niet slecht, maar niet goed genoeg. Hij had nog 1 kans en die kans greep hij, want zijn laatste bal lag op een haar na tegen de but. Daan had nu nog 1 mogelijkheid om te winnen, maar dan moest de bal perfect zijn....en dat was ie niet. Dennis was hierdoor glansrijk winnaar van de eerste finale. Wat een wedstrijd. Felicitaties werden in ontvangst genomen en het publiek was uitzinnig!

Hier moesten we even van bijkomen. Daan heeft weer even geslapen, euh gelezen in de hangmat.

Als avondeten hebben we gebarbecued. Heerlijk vlees, waaronder eend en bavette. Ook roosterden we brood. Tijdens het eten kreeg Daan wat saus op dr elleboog. Dat probeerde ze eraf te likken. Helaas zijn hier geen beelden van, maar dit leidde wel tot de tweede finale van de dag....wie kan het dichtbij zijn of haar elleboog likken. Wederom was Daan geen partij voor Dennis. Dus qua finales was het 2-0 voor Dennis nu

Maar daar hield de finaledag nog niet op. We speelden nog 3 potjes Qwixxx, een dobbelspel dat we deze vakantie zeer regelmatig gespeeld hebben. We hebben 3 varianten dus we spraken af ze alle drie te spelen en de totalen van de drie potjes bij elkaar op te tellen om de overall winnaar te bepalen.

Het zal wellicht niet als een verrassing komen, maar ondanks dat het redelijk gelijk op ging en we beiden niet ons sterkste spel speelden, won Dennis uiteindelijk met 241 tegen 192.

3-0 dus voor Dennis. Maar met nog een pesttoernooi en Rummikub en yahtzee op het programma, kan het nog alle kanten op.

We hebben wat foto's gemaakt en bij de blog gevoegd. Jullie zien onder meer beestjes in kaarsen, een zwarte eekhoorn, Daan in actie zowel in de hangmat als tijdens jeu de boules en ons eten. Tja, op een dag als deze is het foto aanbod ook wat schraal zullen we maar zeggen.

Morgen naar de laatste camping in de buurt van Reims.

1. Ine:
    6 september 2022
    Haha gefeliciteerd Dennis tot zover en ook fijn dat er nu eindelijk ondersteunende foto’s zijn. En Hup Daan voor de laatste finale’s. En een goede reis weer morgen……
  2. Pap en Mam:
    6 september 2022
    Druk,druk,druk, komen jullie wel uitgerust terug !