Dag 4 - De Dolomieten

24 augustus 2022 - Villnöß, Italië

Wandelen, dat gingen we doen. We hadden eerst bedacht om met de bus te gaan, maar vanochtend besloten we om toch maar met de camper te gaan. Dat was vooral met de terugweg iets praktischer, althans dat dachten we....

Het is een prachtige ochtend, in de schaduw zelfs nog wat frisjes, maar het wordt vanmiddag tegen de 30 graden, dus we smeren ons goed in, wandelschoenen aan en over een lekker kronkelende weg naar de parkeerplaats gereden. We waren klaarblijkelijk niet de enige die dit idee hadden, want toen wij rond 10.30 arriveerden, was de parkeerplaats al zo goed als vol. We vonden nog een plekje, met de nadruk op JE, want veel ruimte hadden we niet, maar we stonden.

Je loopt daar eigenlijk van alm naar alm, dus wij hadden twee almen uitgekozen en dat zou een wandeltocht betekenen van om en nabij de 2 uur. Bij het eerste bordje, nog op de parkeerplaats, twijfelden we al over de route, maar al snel bleek dat we goed liepen. Een prachtige route door de bossen met veel watervalletjes en we klommen steeds hoger en hoger tot we na een uurtje op de Klättergarten aankwamen. De prachtige pieken van de Geislergruppe hadden we toen al meermaals bewonderd, maar in de Klättergarten veranderde het landschap compleet van bospaadjes naar kiezels. Zo stonden we ineens aan de voet van die imposante bergen. Een supermooi gezicht!

Hierna zijn we verder doorgelopen naar de Glatsch Alm. Een mooie groene weide waar we lekker even hebben liggen luieren. Vanuit hier besloten we om door te lopen naar de Dusler Alm. Dit pad was iets uitdagender met heel veel boomwortels en grote keien. Gelukkig was het niet heel erg ver lopen, maar 45 minuten zoiets. En toen konden we eindelijk op het terras zitten. Daan had een goulashsoep, die super lekker was en Dennis had een apfelstrudel. En die moest natuurlijk weggespoeld worden met een lekker glas bier.🍻

Na een drie kwartier zijn we teruggewandeld naar de parkeerplaats. Na wat heen en weer steken, kwamen we van onze plek en besloten we om even boodschappen te gaan doen. Op gegeven moment moesten we daarvoor rechtsaf en Daan rijdt er zo voorbij en zegt dat de rem het niet goed doet. Op een weg naar beneden is dat geen fijne opmerking 😂

We roken ook een brandlucht. We konden nog parkeren op een plekje en zagen toen we uitstapten rook komen van de rem linksvoor. Dus de verzekering maar gebeld en die zou iemand sturen. En daar zitten we nu al twee uur op te wachten.....later vanavond dus nog even een update en dan komen ook de foto's! In de tussentijd spelen we maar wat spelletjes. Een camper is dan wel ideaal, als je dan toch pech moet krijgen...

1. Ine:
    24 augustus 2022
    Het ziet er prachtig uit daar. Dat heb je dan toch alvast gehad. Hopelijk valt de schade mee en worden jullie snel geholpen. Succes met de spelletjes.
  2. Pap en Mam:
    24 augustus 2022
    Oh nee, wat vervelend, morgen dan maar goed na laten kijken en komt het snel weer goed.
    Wat een prachtige foto's van de bergwandeling.