Dag 2 - Zuid Duitsland

22 augustus 2022 - Aichelberg, Duitsland

Vandaag moesten we iets meer dan 300 kilometer rijden naar Camping Aichelberg, de eerste van twee campings die we vooraf geboekt hebben. Volgens Google Maps zou dit ritje drieënhalf uur duren, dus we besloten om in de ochtend eerst nog even naar Saarburg te gaan.

Omdat we toch nog wat boodschappen moesten doen en het met de bus soms lastig parkeren is, besloten we om te parkeren bij de Lidl. Ja, voor dit soort informatie lezen jullie deze blog, dat snap ik!

Midden in Saarburg is een stationnetje waar je in een stoeltjeslift kunt stappen en dan naar boven de heuvel op kunt gaan. Daar kun je dan gezellig wandelen of wat drinken, maar daar is ook een zomerrodelbaan. En op de camping hadden we daarvoor een vrijkaartje gekregen, dus dat konden we niet laten schieten. Lekker in het zonnetje zijn we naar beneden gesjeesd.

In Saarburg ligt ook een oud kasteel, of wat daarvan over is. We hebben flink wat trappen beklommen om te genieten van een prachtig uitzicht.

Maar wat Saarburg echt mooi maakt, is de waterval die midden in de stad te bewonderen is. Dat blijft een bijzonder gezicht.

Hierna zijn we boodschappen gaan doen, want een mens moet ook eten, nietwaar. Vanavond is het kipfilet met sla. Supergezond zijn wij. We laten het croissantje van vanmiddag maar even buiten beschouwing.

En toen zijn we gaan rijden. Zoals op veel plekken reden we ook hier uiteindelijk van wegwerkzaamheden naar wegwerkzaamheden, met de nodige files tot gevolg. We hebben er daardoor een uurtje langer over gedaan.

De camping is mwah. Veel hoog onkruid, erg ongezellige plek, maar voor 1 nachtje is dat niet heel erg. Morgen een wat langere reis voor de boeg, maar dan eindigen we ook op een prachtige plek in Italië.

Nu eerst maar even een hapje eten! Oh, en we hebben droge moezelwijn gekocht. Dat wordt vanavond even genuttigd. Daarna zetten we alle foto's erbij.

1. Ine:
    22 augustus 2022
    Toevallig was Maikel twee weken terug ook in Saarburg (Warsberg). Ik zag dezelfde foto van de waterval en rodelbaan 😀. Mooie omgeving! Goede reis verder naar Italië.
  2. Dennis van Hout:
    22 augustus 2022
    Ow grappig. Ik ben er met de kinderen in 2012 nog geweest, ook op Warsberg. Dat rodelen en kabelbaan hebben we toen ook gedaan. Blijft leuk om te doen!