Dag 5 - Verplicht dagje rondom de camping

25 augustus 2022 - Klausen, Italië

Vandaag begon met de wekker....op vakantie en dan een wekker moeten zetten, omdat er vanaf 8 uur een reparateur zou kunnen komen. We hadden lekkere broodjes gehaald en waren aan het einde van ons ontbijt, toen de eigenaar van de camping verscheen met een kerel, wat de reparateur zou moeten zijn. Het bleek echter dat hier in Italië je auto gewoon wordt weggetakeld naar de garage en dat ze daar pas kijken.

Daar hadden we natuurlijk geen trek in, zeker niet omdat we gisteren eigenlijk zonder problemen hadden gereden. We hebben de man waarvan we dachten dat het de reparateur was dan ook gewoon weggestuurd. De eigenaar bleef nog even en vertelde ons dat er op minder dan een kilometer een garage zat, waar hij ook altijd naartoe ging en waar hij altijd al zijn gasten naartoe stuurde.

Dus daar zijn we maar naartoe gereden, maar hij had geen tijd. Na twee uur konden we bij hem terecht. En dus hadden we een zee van tijd in de ochtend.

Zoals al op eerdere foto's te zien was, zagen we een klooster en een kerkje bovenop de berg vanaf de camping. We besloten om daar maar naartoe te wandelen. Het was een best pittig klimmetje naar boven, zeker na de dag van gisteren. Het bleek om een kruisweg te gaan, dus we liepen van kapelletje naar kapelletje. We liepen hele stukken in de volle zon, maar na een minuut of 40 waren we bij het kerkje, wat overigens niet te bezichtigen was en nog eens 10 minuten later waren we bij het klooster.

Daar hebben we wel het bijbehorende kerkje bekeken. Er waren heel veel muurschilderingen, maar zonder uitleg wat lastig te interpreteren, al denken wij dat het Paradijs en het vagevuur werden afgebeeld. Er hingen ook een aantal zeer lugubere schilderijen aan de muur.

Na de wandeling naar beneden zagen we dat net de markt opgeruimd werd. Alleen het kraampje met hammen en worsten stond er nog. Dat konden we niet laten schieten, dus vanavond bij de borrel hebben we een lekker hapje.

Rond 2 uur reden we naar de garage. De mechaniker zag na een kort stukje rijden al snel dat er niet veel aan de hand was. Hij adviseerde ons om thuis er goed naar te laten kijken of eerder als het zich hier nogmaals voordeed en we moeten goed op de motor remmen.

We zijn daarna lekker gaan zwemmen in het overigens ijskoude zwembad en op zoek gegaan naar een plek waar we nu naartoe gaan reizen. We dachten eerst aan Bologna of Modena of Parma, maar daar blijken maar heel weinig campings in de buurt te liggen en degene die er liggen, zijn niet al te best. Onze keuze is dan ook gevallen op Florence. Morgen gaan we dus weer rijden en dan maken we een tussenstop in Modena.

Maar nu eerst maar even uit eten bij een brouwhuis/restaurant!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade